נלחמים על השבת • הרבנים הכריזו: חרם על 'מגדל' שמשקיעה ב'ביג'

ישראל אוחיון No Comments on נלחמים על השבת • הרבנים הכריזו: חרם על 'מגדל' שמשקיעה ב'ביג'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הרבנים לענייני השבת מתכוונת להכריז היום (חמישי)  חרם על חברת הביטוח 'מגדל', וזאת משום שלטענתם 'מגדל' משקיעה בחברת 'ביג' המפעילה את מרכז 'ביג פאשן' באשדוד. החרם הינו חלק מהמאבק של הציבור החרדי נגד חברת 'ביג'.

רבנים מטעם ועדת הרבנים באשדוד העוסק באכיפת שמירת השבת בעיר בחנו את החברות הפיננסיות המובילות בהשקעות 'בביג', וקבעו כי החברה הראשונה שתוחרם תהיה 'מגדל'.

"לרבים מהמגזר החרדי יש פוליסות ביטוח ב'מגדל', ואלה מושקעות במניות ובאיגרות חוב של ביג. מלבד זאת, 'מגדל' מושקעת ב-20% בחברת ביג USA (שאינה קשורה לביג בישראל)", אמר גורם מטעם החרדים באשדוד לthemarker. "יש מוסדות ענקיים במגזר החרדי שמבוטחים במגדל, כמו החינוך העצמאי, וההוראה של גדולי ישראל כעת תהיה לעבור לחברה שלא מושקעת בביג".

הקריאה לחרם פורסמה בעיתונות החסידית כבר היום והיא מבהירה כי בעלי פוליסות הביטוח של מגדל משקיעים בפועל בחברות מחללות שבת, גם אם ההשקעה נעשית בצורה עקיפה. נוסף על כך, הרבנים מתכוונים לפרסם גם שמות של חברות נוספות שמשוקעות במגדל ולהחרים אותם.

גורם מטעם החרדים באשדוד טוען כי "הצעד נעשה בתיאום עם סוכני ביטוח מובילים הפועלים במגזר החרדי עמם נערכו כבר מספר ישיבות".

במכתב ששיגר עו"ד אבי אדרי בשם "ועדת הרבנים לבדיקת מכשירים פיננסיים", להנהלת מגדל נכתב כי "פתיחת הקניון בשבת זהו עניין הפוגע קשות ברגשותיהם של התושבים החרדיים והמסורתיים בעיר… והביא ליצירת מתח רב ולסדקים במרקם  החיים העדין ואף לפגיעה בסטטוס קוו".

עוד כתב אדרי כי "ועדת הרבנים שוקלת בימים אלה לפרסם בציבור החרדי את שמות הגופים המשקיעים בחברות ביג ומאדירים  באמצעות השקעתם את עניין חילול השבת שמבצעות באופן גס ביג. החלטה גורלית זו עלול להביא למשיכת השקעותיו של הציבור החרדי מגופים אלה".

ממגדל נמסר בתגובה: "הניסיון לכרוך את מגדל בקמפיין המתנהל נגד מרכז הקניות של ביג באשדוד – נובע מאי ידיעת העובדות. אחזקות המיעוט הלא סחירות של מגדל בנכסי ביג ארה"ב, אינן מקנות לה כל זכות או יכולת השפעה על ניהולה או התנהלותה של חברת ביג ישראל".



0 תגובות